Avon, krótka historia

avon historia

Avon to firma załozona przez pana Davida H. McConnell w 1886 roku. Nosiła na początku nazwę California Perfume Company. Z czasem zmieniła nazwę na Avon i zmieniła swoją główną siedzibę na Nowym Jorku. Jako nieudany sprzedawca książek wymyślił perfumy o zapachu róży. Wspierał tymi perfumami swoją sprzedaż książek, rozdawał je jako „darmowy prezent”. Tym sposobem prówbował zachęcić ludzi do kupowania jego książek.

Jak to często w życiu bywa, perfumy stały się tak popularne, że McConnell postanowił porzucić biznes książkowy i zamiast tego założyć firmę perfumeryjną. W 1897 roku McConnell zbudował pierwszą fabrykę California Perfume Company w Suffern w stanie Nowy Jork. Okazuje się że przypadek oraz odrobina szczęścia wystarczyła by rozpocząć dobrze proserujący biznes. Nowopowstała fabryka, była dogodnie usytuowana wzdłuż torów kolejowych.

W ten sposób łatwy dostęp infrastruktury kolejowej ułatwił wysyłkę pierwszych produktów firmy. Po jego śmierci w 1937 r. Jego syn przejął rodzinny interes. Firma zmieniła nazwę na Avon w 1939 roku na cześć rodzinnego miasta Szekspira, Stratford-on-Avon.

Marketing bezpośredni w Avon

System marketingu bezpośredniego firmy Avon został opracowany przez panią P.F.E. Albee w 1886 roku. To był pierwszy tego rodzaju model sprzedaży zastosowany z sukcesem i to na wielką skalę. Kiedy pani Albee sprzedawała perfumy, podróżując od drzwi do drzwi, zrekrutowała do pomocy zespół sprzedawczyń. Marketing bezpośredni otwierał kobietom szansę pracy poza domem w czasach, gdy nie było to zbyt popularne i możliwe do zrealizowania. Pierwszy katalog firmy ukazał się w 1896 roku był bez ilustracji i zawierał tylko suche informacje o dostępnych produktach. Pierwszy pełny katalog firmy, pełen kolorów i barw został wydany w 1905 roku.

Produkty Avon

Pierwszym produktem był zestaw perfum Little Dot. Pod koniec pierwszego roku działalności firma miała prawie 20 różnych zapachów. W 1902 roku firma sprzedawała pełną gamę kosmetyków poczynając od perfum a kończąc na kremach. W 1931 roku 11 produktów otrzymało upragnioną “Good Housekeeping Seal of Approval”. Pierwsze dekantery zostały sprzedane w latach 60. Kolekcjonerskie karafki do samochodów pojawiły się w 1968 roku.

Rozwój koncernu

Avon odnotował w swoim pierwszym dniu sprzedaży obrót w wysokości 500 USD było to w grudniu 1897 r. Firma sprzedała produkty o wartości 1 miliona USD w 1920. W 1972 r. Sprzedaż osiągnęła oszałamiający 1 miliard USD. W 1989 Avon ogłosił, że zakończy testy na zwierzętach w przypadku wszystkich swoich produktów. Była to pierwsza duża firma kosmetyczna, która to ogłosiła i zrobiła

Ciemne czasy podczas II Wojny Światowej

Podobnie jak w wielu innych gałęziach przemysłu, podobnie Avon dokonał zmian w połowie swoich fabryk, w celu wsparcia Ameryki w czasie działań wojennych.Rozpoczął produkcję materiałów na potrzeby działań wojennych, w tym środki odstraszające owady i pojemniki na maski gazowe. Gdy amerykańska gospodarka rozwijała się po wojnie, również i sprzedaż w firmy gwałtownie wzrosła. Do 1949 sieć sprzedaży rozwinęła się do poziomu zawrotnej liczby jak na te czasy 65 000 przedstawicieli i 2 500 pracowników.

Marketing

Przez dziesięciolecia Avon polegał wyłącznie na sprzedaży katalogów za pośrednictwem sieci przedstawicieli. Pierwsza reklama telewizyjna dla Avon pojawiła się w 1954 roku ze słynnym „Ding Dong! Avon calling!” slogan. W latach 90. firma Avon rozpoczęła kampanię mającą na celu podniesienie świadomości na temat raka piersi poprzez sprzedaż produktów z serii „różowej wstążki”.

Avon obecnie

Firma urósła z małej wytwórni perfumeryjnej w Nowym Jorku do globalnego potentata branży kosmetyków i perfum. Obecnie wsperanego przez prawie 5 milionami przedstawicieli. Oryginalna linia produktów poszerzyła się o biżuterię, mydła, ozdoby świąteczne i inne artykuły gospodarstwa domowego. Klienci mogą kupować produkty Avon za pośrednictwem przedstawiciela, online lub w niektórych galeriach handlowych.

Tagi: